Jednym z podstawowych elementów w trakcie sprzedaży produktów w sklepach internetowych są zdjęcia. Liczy się przede wszystkim jakość, która ułatwia zaprezentowanie oferowanych dóbr i jednocześnie wpływa na wizerunek firmy. Dobre zdjęcie sprawia, ze zostaniesz postrzegany jako rzetelny sprzedawca.
Podstawowe zasady w trakcie wykonywania zdjęć do sklepu
Jesteśmy wzrokowcami, dlatego zdjęcia odgrywają bardzo ważną rolę, kiedy prowadzisz sklepy internetowe Łódź to jedno z miast w Polsce, gdzie marketing online stanowi podstawowy czynnik ułatwiający poprawę pozycji na rynku i pokonanie konkurencji. Bardzo istotne jest, żeby mieć świadomość, jak dużą rolę odgrywają fotografie, a także jak je zrobić, żeby przyciągnęły uwagę i wyeksponowały wszystkie zalety produktu i dodatkowo przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży.
Na jakość zdjęć wpływa przede wszystkim używany sprzęt. Nie musi to być lustrzanka, która poważnie obciąży budżet firmy, gdyż dobrze sprawdzą się także aparaty cyfrowe wzbogacone w obiektyw. Liczy się wysoka rozdzielczość oraz dobra jakość. Ogromne znaczenie odgrywa także pokazanie wielu szczegółów produktu, co pozwoli klientowi dobrze zapoznać się z oferowanym dobrem.
Pamiętaj o właściwym oświetleniu, dzięki któremu wydobędziesz głębię towaru. Do robienia zdjęć wykorzystaj statyw, gdyż brak ostrości to jeden z największych błędów, który skutecznie zniechęca do zakupów i przyczynia się do braku wiarygodności.
Dobre zdjęcia wymagają odpowiedniego tła. Jeśli wykonujesz je w domowym zaciszu, upewnij się, że nie widać na nich części pomieszczenia. To niepotrzebne rozpraszacze, które wywołują nieprzyjemne wrażenia w odbiorcach. To poważny błąd, który może kosztować Cię utratę wielu klientów.
Dobre zdjęcie to nie wszystko – co dalej?
Kiedy wykonałeś już dobrej jakości zdjęcia i produkt jest widoczny z każdej strony wraz ze wszystkimi szczegółami, pamiętaj o obróbce w programie graficznym. To doskonały sposób na zwrócenie uwagi na wszystkie zalety oferowanych dóbr. Możesz dowolnie przyciemniać oraz rozjaśniać zdjęcia. Dostępne są zarówno płatne, jak i darmowe programy przeznaczone do tego typu zadań. W trakcie obróbki zdjęć zwróć uwagę na takie cechy jak kadrowanie (liczy się wymiar i kształt). Sprawdź cienie i kontrasty oraz kolory. Upewnij się, że zdjęcia składające się na ofertę są podobne i utrzymane w jednym charakterze.